Ar žinote, kas yra kvazarai, kodėl ankštinės daržovės
virdamos putoja ar kaip išvalyti rašalo dėmes? Jei ne, atsakymus jums padėtų
rasti smalsūs ir tyrinėti aplinką pasiryžę vaikai, dalyvavę konkurse „Mano
žvilgsnis į supantį pasaulį“.
Kovo 6 d. nuotoliniu būdu vykusiame renginyje buvo pristatyta
daugiau nei 60 darbų.
Mažiausieji, 3–4 klasių mokiniai, tyrinėjo sėklų daigumą, eksperimentuodami
aiškinosi fizikinių gamtos reiškinių priežastis, pavyzdžiui, kodėl ledas
slidus, o žvakė, uždengta stiklainiu, užgęsta arba kodėl į stiklainį pritraukia
vandens, stebėjo kambarinius augalus ir vabzdžius. Tyrė, kas padeda mažinti
taršą plastiku, kur ir kokiomis sąlygomis laikyti maisto produktus, kad jie kuo
ilgiau išliktų švieži, ir ar tikrai išmanieji prietaisai kenkia akims.
Vyresnieji
ieškojo atsakymų, kodėl dangus būna mėlynas, kas yra Saulė, neutroninės
žvaigždės ir kvazarai, daug dėmesio skyrė savo artimiausios aplinkos – namų ir
mokyklos – tyrimams: vertino mokyklos kiemo biologinę įvairovę, triukšmo lygį
ir jo poveikį sveikatai, analizavo vandens ir oro taršą. Savo darbuose jaunieji
tyrinėtojai per eksperimentus ir bandymus taip pat mokėsi suprasti tokius
reiškinius, kaip difuzija, inercija ar vaivorykštė, tyrė aplinkos sąlygų
poveikį augalams ir jų daigumui, aiškinosi, ar įmanoma atliekas kompostuoti
bute ir kas lemia skaitymo greitį.
Konkursui
pristatyta ir daug įvairių produktų sukūrimo idėjų – nuo roboto rankos ar
kaleidoskopo konstravimo iki dezinfekcinio skysčio dozatoriaus, antibakterinio
rankų kremo ir naminio šampūno. Pristatytas net skraidančio ateities
automobilio maketas!
Vertinimo komisija laureatų diplomais nutarė apdovanoti 17 darbų autorius. Dar trijų darbų autoriams bus išsiųsti pagyrimo raštai.
Laimėtojų sąrašas
Konkursas
„Mano žvilgsnis į supantį pasaulį“ ir jame pristatyti darbai – puikus pavyzdys,
kad STEAM dalykų mokymas gali sėkmingai vykti nuo pradinių klasių. 3–8 klasių
mokiniams skirto konkurso tikslas – skatinti vaikus tyrinėti aplinką,
ugdyti kūrybinius, intelektinės ir praktinės veiklos gebėjimus ir formuoti
mokinių mokslinio mąstymo ir tiriamojo darbo įgūdžius.