Sveikiname Lietuvos mokinių anglų kalbos konkurso nugalėtojus!

2025-04-16 2025-04-16

Š. m. balandžio 11–12 d. Druskininkų „Ryto“ gimnazijoje įvyko Lietuvos mokinių anglų kalbos konkursas, kuriame dalyvavo 78 mokiniai iš visos Lietuvos.

Konkurso laimėtojai:
I VIETA
Estera Kasparaitytė, Vilniaus licėjus, mokytoja Ilona Topal.
II VIETA 
Jurgis Pranciškus Barkauskas, Vilniaus licėjus, mokytoja Vitolda Plataunaitė; 
Perla Maminskaitė, Pasvalio Petro Vileišio gimnazija, mokytoja Loreta Salinienė.
III VIETA 
Barbora Gelžinytė, Varėnos „Ąžuolo“ gimnazija, mokytoja Jolita Černienė;
Nojus Tavoras, Kauno Jono Jablonskio gimnazija, mokytoja Kristina Gimpelson;
Elzė Skuodaitė, Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazija, mokytoja Alina Kalinauskienė.

Nuo monologo iki Čiurlionio

Šiemetinio konkurso dalyviams teko įveikti tris konkursines užduotis (raštu ir žodžiu) ir dvi formaliai nevertinamas kūrybines užduotis.
Pirmoji konkursinė užduotis buvo raštu. Mokiniai, peržiūrėję 13 min. trukmės vaizdo įrašą, turėjo parašyti tinklaraščio įrašą anglų kalba, išreikšdami savo nuomonę ir pasidalindami su skaitytojais mintimis tema „Mokymasis mokykloje ir be mokyklos“.

„Ši užduotis buvo skirta skatinti kritinį mąstymą ir gebėjimą interpretuoti audiovizualinę informaciją bei aiškiai dėstyti mintis raštu“, – pasakoja konkurso koordinatorė, Lietuvos neformaliojo švietimo agentūros (LINEŠA) Gebėjimų ugdymo skyriaus renginių koordinatorė Vilma Maniušienė.

Antroji užduotis buvo kalbėjimas monologu.  Perskaitę trumpą naujienų tekstą (100 žodžių) lietuvių kalba, konkurso dalyviai turėjo angliškai pasisakyti aktualia tema: apibendrinti naujienos turinį, išreikšti savo nuomonę bei ją pagrįsti pavyzdžiais, savo patirtimi arba bendromis žiniomis.

Trečioji užduotis – kalbėjimas dialogu. Mokiniai skaitė straipsnį anglų kalba, o vėliau diskutavo vertindami pateiktą informaciją, argumentuodami savo poziciją ir reaguodami į partnerio nuomonę.

Pasak V. Maniušienės, ši užduotis atskleidė dalyvių gebėjimą į problemą pažvelgti iš įvairių perspektyvų, matyti reiškinio gerąsias ir neigiamas puses, įsiklausyti į pašnekovo nuomonę ir apginti savąją.

Komandinė kūrybinė užduotis „Kitimas laike“ (angl. Exploring change over time) rėmėsi M.K. Čiurlionio kūryba. Dalyviai kūrė meninį pasakojimą, eilėraštį ar vaidinimą remdamiesi vienu iš menininko paveikslų bei citatomis.

Antrojoje komandinėje užduotyje – žinių viktorinoje – dalyviai dalijosi žiniomis apie Motiejų Kazimierą Sarbievijų ir baroko literatūrą, apie M.K. Čiurlionį ir jo laikmečio įvykius, apie lėktuvo ANBO ir Lietuvos aviacijos kūrėjus bei kitomis temomis.

Kol mokiniai atlikinėjo konkurso užduotis, lydintiems mokytojams buvo suorganizuota ekskursija po Druskininkus, kurią vedė Druskininkų „Ryto“ gimnazijos istorijos mokytoja metodininkė, gidė Ramunė Sadauskienė.

Ekskursijoje dalyvavę mokytojai keliavo takais, kuriais vaikščiojo  M.K.Čiurlionis ir pažino XIX a. pabaigos – XX a. pradžios kurortą tokį, kokį regėjo menininkas.

LINEŠA nuoširdžiai dėkoja Druskininkų „Ryto“ gimnazijos bendruomenei, prisidėjusiai prie šio konkurso organizavimo.

Nuotraukoje Estera Kasparaitytė